Day of the Doc - Distributie en outreach
Day of the Doc – de dag van de documentaire filmprofessional – is al vele jaren een vaste waarde op DOCVILLE. Dit jaar focust Day of the Doc op het thema distributie en outreach. Het is niet makkelijk om met een documentaire een plaatsje te veroveren op het witte doek. Toch lukt het de laatste jaren steeds beter. Wat beweegt er in Vlaanderen op dit vlak en wie zijn de spelers? Outreach is hét buzz-woord om je documentaire in de belangstelling te krijgen. Maar hoe werkt het? We halen er een internationale autoriteit ter zake bij en kijken naar ervaringen in Vlaanderen en Nederland. Crowdfunding of crowdsourcing maakt meestal deel uit van een uitgekiende outreach-campagne. België loopt achterop, horen we zeggen. Wat kunnen we vandaag verwachten van deze vorm van publieksbinding? Om je film internationaal in de markt te zetten, heb je vaak een sales agent nodig. Is dat zo? Wat doet een sales agent en hoe doen ze het?
Info
REGIE
min.
gesproken
Geen ondertiteling
Programmaonderdeel
DOCVILLE Academy