JawlineLiza Mandelup

Influencer zijn op social media. Het is de ultieme droom van vele jongeren. Vanuit zijn slaapkamer wil de 16-jarige Austyn Tester koste wat kost een fenomeen worden. Dag na dag breekt hij zijn hoofd voor de leukste foto, een grappig filmpje of een inspirerende boodschap. Naar buiten toe enkel goed nieuws, maar van binnen knaagt de eenzaamheid en de leegheid. Een melancholische, visueel uitmuntende blik op de eenzaamheid van de sociale media-droom.

De 16-jarige Austyn Tester neemt vanuit zijn slaapkamer in het landelijke Tennessee video’s op waarin hij zijn volgers positieve boodschappen meegeeft. Op die manier probeert hij uit het saaie bestaan van het landelijke Tennessee te ontsnappen. Voor een hele generatie lijkt de digitale beroemdheid de enige mogelijkheid om ergens te raken in de wereld. De film volgt de Amerikaanse tiener die start als kleine ‘content creator’ met zelfgemaakte video’s, maar geleidelijk evolueert naar een ‘fenomeen’. Een manager neemt hem onder zijn hoede en hij moet meet and greets houden met jonge fans. Met een blik op een van de vele jongeren, schetst de film een genuanceerd beeld van een hele generatie die quasi vergroeid zijn met de smartphone en hunkeren naar beroemd zijn omwille van het beroemd zijn. Met een nadruk op het positivisme van Austyn verglijdt de film niet in uitlachtelevisie – maar blijft een bitterzoete smaak toch onvermijdelijk.

De voorstelling van 28.9 maakt deel uit van de reeks UUR KULTUUR KU Leuven en is gratis toegankelijk voor studenten met Cultuurkaart KU Leuven. Vul tijdens het boeken van je ticket je Cultuurkaart code in (r- of s-nummer)


Deze film maakt deel uit van het programmaonderdeel...

Internationale selectie

Na een strenge selectie uit meer dan 1.000 inzendingen en wereldwijde festivalprospectie nomineerde DOCVILLE tien gloednieuwe auteursdocumentaires. Films die je naar ongekende werelden brengen: van een voodoo-kerk in Congo over een tienerkamer in de States tot een boksring in Nederland of een bioscoop in Kabul. Hoe ongekend deze werelden ook zijn, ze zijn het toneel van  menselijke verhalen, meesterlijk gevat door de beste documentairemakers.




Kids these days

Growing up in the 21st century comes with its own challenges. The impact of the internet and social media are undeniable. Older generations like to look back nostalgically at their younger years, before there were smartphones, and when there were less safety rules and hassle. Is today's youth a lost cause? A kaleidoscopic look at the many facets of growing up, back then and right now.



Internet Media Coming of age

Vertoningen
Koop tickets

Filminfo

REGIE Liza Mandelup
VS
2019 99 min.
Engels gesproken
Geen ondertiteling


Programmaonderdeel

Internationale selectie | Kids these days

credits
Regie

Liza Mandelup

Productiehuis

Caviar

Cinematografie

Noah Collier, Ben Whatley

Montage

Alex O'Flinn

Contactgegevens
Bekijk Contact info