The World According to AmazonThomas Lafarge, Adrien Pinon

““Everything, right now”. Dankzij de digitale revolutie kon Amazon de allergrootste supermarkt ooit uitbouwen door volledig in te spelen op impulsaankopen. Met één klik is alles onmiddellijk beschikbaar. Maar wat is de prijs van Amazons duizelingwekkende succes? Wat zijn de gevolgen en wat staat er op het spel? Deze onderzoeksdocumentaire duikt diep in de wereld van Amazon en is een must-see voor elke online shopper.

Aan het hoofd van dit imperium staat Jeff Bezos. Als rijkste man ter wereld kan hij overal aanschuiven bij de machtigste staatshoofden op aarde. Hij beweert onbeschaamd dat hij de concepten van handel en arbeid heeft geherdefinieerd en richt - nu hij de aarde heeft veroverd - zijn blik op de maan met zijn Blue Origin Program. Maar wat is de prijs van Amazons onvergelijkbare succes. Wat is de achterliggende visie? Wat zijn de gevolgen en wat staat er op het spel? Tijdens een onderzoek dat meerdere jaren in beslag nam, spraken de filmmakers met pioniers van het eerste uur - waarvan sommigen zich ondertussen hebben gedistantieerd van het bedrijf. Maar ook met de Amazon werknemers, de mensen die - overal ter wereld - in de frontlinie staan en het Amazon systeem en zijn beperkingen dagelijks ondervinden.



Economie Artificiële intelligentie Internet Maatschappij

Vertoond op editie(s) 2020
Screened at edition(s) 2020

Info

REGIE Thomas Lafarge, Adrien Pinon
Frankrijk, Monaco, Canada
2019 78 min.
Engels, Frans, Deens gesproken
Ondertiteling: Engels

Programmaonderdeel

It's the economy stupid

credits
Regie

Thomas Lafarge, Adrien Pinon

Contactgegevens
Bekijk Contact info
(en screener)
(beschikbaar vanaf 20.03)