Bottled Life - Nestlй's Business With WaterUrs Schnell
Water is een basisbehoefte. Maar is het ook een basisrecht? Of is het een product met een marktwaarde? Voor Peter Brabeck, de CEO van Nestlé, is er geen twijfel mogelijk: water is een economisch goed. Een tankwagen zuiver water kost Nestlé 10 dollar, verpakt in flesjes brengt het 50.000 dollar op. Het bedrijf speelt ook handig in op de Westerse fixatie met zuiverheid en voedselveiligheid en presenteert flessenwater als het enige zuivere water. Water, het blauwe goud, is een miljardenindustrie geworden. Bottled Life stelt de prangende ethische vragen die Nestlé zich niet schijnt te stellen.
Info
REGIE Urs Schnell
Duitsland, Zwitserland
2011 90 min.
Engels, Duits gesproken
Ondertiteling: Engels
Programmaonderdeel
Weten & Geweten
credits
Regie
Urs Schnell
Script
Urs Schnell, Res Gehriger
Productiehuis
DokLab GmbH
Cinematografie
Laurent Stoop
Montage
Sylvia Seuboth-Radtke
Muziek
Ivo Ubezio
Contactgegevens
Bekijk Contact info(en screener)
(beschikbaar vanaf 20.03)