Bottled Life - Nestlй's Business With WaterUrs Schnell

Water is een basisbehoefte. Maar is het ook een basisrecht? Of is het een product met een marktwaarde? Voor Peter Brabeck, de CEO van Nestlé, is er geen twijfel mogelijk: water is een economisch goed. Een tankwagen zuiver water kost Nestlé 10 dollar, verpakt in flesjes brengt het 50.000 dollar op. Het bedrijf speelt ook handig in op de Westerse fixatie met zuiverheid en voedselveiligheid en presenteert flessenwater als het enige zuivere water. Water, het blauwe goud, is een miljardenindustrie geworden. Bottled Life stelt de prangende ethische vragen die Nestlé zich niet schijnt te stellen.



Vertoond op editie(s) 2012
Screened at edition(s) 2012

Info

REGIE Urs Schnell
Duitsland, Zwitserland
2011 90 min.
Engels, Duits gesproken
Ondertiteling: Engels

Programmaonderdeel

Weten & Geweten

credits
Regie

Urs Schnell

Script

Urs Schnell, Res Gehriger

Productiehuis

DokLab GmbH

Cinematografie

Laurent Stoop

Montage

Sylvia Seuboth-Radtke

Muziek

Ivo Ubezio

Contactgegevens
Bekijk Contact info
(en screener)
(beschikbaar vanaf 20.03)